Завдання для олімпіади учнів 7 класу.
І рівень.
Оберіть одну правильну відповідь.
1.
Органічний
світ – це : А) все живе на Землі; Б)
жива і нежива природа; В) нежива природа.
2.
Які
організми відносяться до над царства прокаріоти: А)рослини; Б)тварини;
В)дробянки.
3.
Укажіть
тип живлення рослин: А) автотрофний;Б) гетеротрофний;В)мікотрофи.
4.
Укажіть
космічний чинник умови життя на Землі: А) відстань від Землі до
Сонця;Б) температура; В) вологість.
5.
Укажіть
природні чинники умови життя на Землі: А)відстань від Землі до Сонця; Б)
температура; В) площа поверхні Землі.
6.
Що
є найменшою одиницею будови рослинного організму: А)клітина;Б) насінина;В)спора.
7.
З якою органелою клітини пов’язана функція
фотосинтезу:А) ядро;Б)пластида;В) цитоплазма.
8.
Коли
дихають рослини: А) вдень;Б)вночі;В)завжди.
9.
Позначте,
який пігмент знаходиться в хлоропластах:А) червоний;Б)жовтий;В)зелений.
10.
Укажіть
науку, що вивчає тканини живих організмів: А)цитологія;Б)гістологія;В)ботаніка.
ІІ
рівень. Виберіть та
позначте необхідну кількість відповідей.
1.
Виберіть
ознаки живих організмів:А)клітинна будова;Б)дихання;В) розвиток;Г)не ростуть.
2.
Вкажіть
царства органічного світу, які належать до еукаріот:
А)рослини;Б)тварини;В)гриби;Г)дробянки.
3.
Укажіть
ознаки, що характеризують пагін: А)квітка;Б)стебло;В)листок;Г) брунька;Д)
корінь.
4.
Виберіть ознаки, які характеризують рослинну клітину:
А)пластиди;Б) вакуоль;В) ядро;Г)клітинний центр.
5.
Фотосинтез
– це процес: А) утворення органічних речовин з неорганічних;Б)утворення
неорганічних речовин;В)утворення глікогена;Г)утворення органічних речовин з
неорганічних в зелених листках на світу.
ІІІ
рівень. Встановити
логічну послідовність.
1.
Розташуйте
в певному порядку стадії життєвого циклу квіткової рослини: А)період спокою; Б) поява листви; В)плодоношення; Г)
цвітіння;Д)листопад.
2.
Розташуйте
у певному порядку рівні організації живих організмів з найменшого до
найбільшого: А)клітинний;Б)біосферний;В)видовий;Г) організм енний;Д)тканинний.
ІV
рівень. Дайте розгорнуту
відповідь.
Відомо, що на одній рослині тополі утворюється 28 млн.,
осоту – 35 тис., а полину – до 100 тис. насінин. Яке значення для дикоростучих
рослин має визрівання великої кількості насінин?