БІОЛОГІЯ
програма зовнішнього незалежного оцінювання
Програму зовнішнього незалежного оцінювання з біології розроблено на основі
чинних програм для загальноосвітніх навчальних закладів: Біологія, 7-11 класи (К.:
Перун, 2005) та Біологія, 10-11 класи (Тернопіль, Мандрівець, 2011).
Завданням зовнішнього незалежного оцінювання з біології є:
• перевірити відповідність знань та умінь учнів програмним вимогам;
• виявити рівень навчальних досягнень учнів;
• оцінити ступінь підготовленості випускників загальноосвітніх навчальних закладів
до подальшого навчання у вищих навчальних закладах.
Зміст програми зовнішнього незалежного оцінювання структурований за рівнями
організації життя й складається з «Вступу» та розділів: «Молекулярний рівень організації
життя», «Клітинний рівень організації життя», «Неклітинні форми життя», «Організмовий
рівень організації життя», «Надорганізмові рівні організації життя», «Історичний
розвиток органічного світу», які в свою чергу розподілено на теми. В кожній темі
визначено обсяг вимог до знань та предметних умінь учасників зовнішнього незалежного
оцінювання з біології.
Програма зовнішнього незалежного оцінювання спрямована на виявлення рівня сформованості
знань та умінь з шкільного предмета «Біологія» на основі яких учасник зовнішнього
незалежного оцінювання зможе:
• характеризувати
основні біологічні поняття, закономірності, закони та теорії, біологічні явища і
процеси;
• оперувати поняттями, за
потреби пояснення процесів та явищ живої природи, підтверджуючи прикладами з життя
та діяльності людини, охорони здоров’я, досягнень біологічної науки;
• порівнювати процеси життєдіяльності
на різних рівнях організації, (молекулярному, клітинному, організмовому, популяційно-
видовому, екосистемному, біосферному) та виявляти взаємозв’язки між ними;
• встановлювати причинно-наслідкові,
функціональні, структурні зв’язки та закономірності у живій природі, класифікувати
об’єкти;
• виявляти наслідки впливу
шкідливих звичок на організм;
• застосовувати біологічні
знання для аналізу ситуацій, що виникають у різних сферах життя;
• виконувати розрахунки із використанням математичного апарату.
Немає коментарів:
Дописати коментар